top of page

10% korting bij Lidl

  • Janad
  • 11 sep
  • 2 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 15 sep

De Lidl bij mij in de wijk verkoopt nu ook sportwagens. Ze bieden ze aan met 10% korting. Hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Zoals je van Lidl gewend bent. Met die actie proberen ze klanten te trekken.


Maar Lidl is toch een supermarkt? Een concurrent van Albert Heijn en Jumbo? Die verkopen toch geen sportwagens?


Dat is het sterke van het nieuwe concept. Lidl stunt met kortingen. Daar komen hun klanten voor. Goede kwaliteit met de hoogste korting. Mensen kijken niet naar prijzen, maar naar kortingen. Hoeveel bespaar ik als ik bij Lidl koop? 10% korting op een Ferrari is al gauw 30.000 euro. Denk eens na? Dan ga je toch geen bonuszegels bij Albert Heijn sparen. Dan koop je een Ferrari bij de Lidl.


Dan woon je zeker in een dure wijk? Mensen met hoge salarissen en dikke villa's?


Nee, absoluut niet. In mijn wijk wonen mensen uit de lagere middenklasse. Ongeïsoleerde woningen, afval op straat, veel Turken en Iraniërs. Mijn buurman is komen lopen uit Tadzjistan. Hij slaapt in een kartonnen doos. En dat is het mooie. Al die mensen kunnen nu 30.000 euro verdienen als ze een Ferrari bij de Lidl kopen.


Hoe komen die mensen dan aan geld?


Mijn andere buurman is een Sultan uit Oman. Hij zit in de olie. Hij ziet er niet uit en je moet hem geen hand geven. Maar verder is het een beste vent. Bij hem kun je geld lenen met 5% korting. Echte een slimme man. Hij springt in het gat dat Lidl met zijn actie achterlaat. Iedereen wil 30.000 euro verdienen en hij financiert dat. Je leent 3 ton en je betaalt maar 285.000 euro terug. Dat kan in zes maanden en dat maakt het zo aantrekkelijk. En als je niet op tijd terugbetaalt, dan mag je het houden.


Maar dan verdient die man toch niks?


Dat is ook niet nodig. Hij is steenrijk een probeert van zijn geld of te komen. Mensen hebben allemaal hun eigen problemen met geld. Daarom heeft hij een een-tweetje met de Lidl gemaakt.


Dat is toch geen een-tweetje? Als ze bij hem geld lenen en ze hoeven niks terug te betalen, dan heeft die Ferrari niks gekost? Marketingtechnisch is dat kut. Dan kan Lidl het schudden met zijn hoge kortingen. 10% korting op een Ferrari die je niks heeft gekost, is geen korting. Er zou wel eens een zaak van kunnen komen. Ik denk niet dat klanten dat pikken. Dan gaan ze liever naar Albert Heijn. Die geeft wel korting.


Zou je denken?


Ja, het klinkt mij te simplistisch. Hier is niet goed over nagedacht. Ze kunnen beter 15% korting geven aan klanten die hun boodschappen doen bij Albert Heijn. Dat ze die dan bij de Lidl afrekenen. Dat scheelt de klant al gauw drie tientjes per kar en Lidl hoeft niks meer in te kopen. Dat is ook beter voor hun personeel. Dan blijft er genoeg geld over om die allemaal een Ferrari te geven.

cartoon figuur die in zijn neus peutert


Ā 
Ā 
Ā 

Recente blogposts

Alles weergeven
Visualiseren

Humor, ironie. Korte dialoog over het WK-shorttrack. Dat we meer moeten gaan visualiseren.

Ā 
Ā 
Ā 

Opmerkingen


  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2022 door Janad. Met trots gemaakt met Wix.com

bottom of page