top of page

Twee keer

  • Janad
  • 27 apr
  • 2 minuten om te lezen

Ik ga de straat van Hormuz blokkeren.


Dat is niet nodig, die is al geblokkeerd. Twee keer zelfs. Eén keer door de Amerikanen en één keer door de Iraniërs.

Fuck, ik zocht een doel in mijn leven. Wat moet ik dan gaan doen?


Ga Oekraïne bezetten.


Dat is al gebeurd.


Ja, één keer. Als de straat van Hormuz twee keer wordt afgesloten, dan is het niet gek om de Oekraïne ook twee keer te bezetten. Doe gewoon mee.


Ik weet het niet, hoor. Het is hartstikke druk daar. Dan loop je mekaar in de weg.


Ga dan voor de tweede keer de snelweg blokkeren. Extinction Rebellion zit daar ook. Dan ga je honderd meter ervoor zitten.


Maar zo'n weg is niet gemaakt om op te zitten. Daar krijg je een houten reet van. En het schiet niet op. Je zit iedereen in de weg, die ook voor een goed milieu is.


Ga dan twee keer betalen bij de Albert Heijn. Door die afsluiting van de Straat van Hormuz, krijgen ze straks geen levensmiddelen meer. Dan help je Albert Heijn de winter door.


Nou, volgens mij kan Albert Heijn wel een stootje hebben.


Twee keer je buurman begraven?

Dat is zo'n slecht idee nog niet. Het is Pete Hegseth. Een ongelooflijke oetlul. Eén keer extra kan geen kwaad. Dan weet ik zeker dat ik hem nooit meer tegenkom.


Is hij al overleden?


Dat niet.


Dan wordt het lastig. Het kan wel, maar grote kans dat je de politie achter je aan krijgt.


Ik zou wel twee keer de Staatsloterij kunnen gaan winnen?


Goed idee. Je doet er niemand kwaad mee en het levert wat op.

Hoe moet ik dat doen?


Koop twee keer een lot.


Maar dan heb ik twee lotnummers. De hoofdprijs valt toch maar op één lot?


Ja, dat is inderdaad niet nuttig.


Ik ben eruit. Ik ga twee keer de blokkade van de Straat van Hormuz opheffen.


Heeft dat zin?


Natuurlijk, dan gaan we terug naar de oude situatie. Die was veel beter dan de huidige. Laten we wel wezen, een straat blokkeren die al geblokkeerd is, is absurd. Waarom zou je dat doen?


Voor je ego? Om te laten zien dat je de grootste en de sterkste bent?


Zou je denken?


Ik denk het wel. Mensen bij wie de bedrading in hun hoofd niet helemaal goed zit, doen rare dingen. Kijk naar Trump. Hij heeft niet door dat hij volstrekt onzinnig bezig is.


Zal ik de bedrading in zijn hoofd dan twee keer doorknippen? Dat we zeker weten, dat er niks meer gebeurt?


Dat is een goed plan. Maar kijk wel uit, hè? Misschien zit de bedrading helemaal niet verkeerd, maar is er al 79 jaar kortsluiting...

cartoon figuur die in zijn neus peutert




 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Korte dialogen

Humor, ironie. Korte dialoog over korte dialogen. Dat die voor jongeren te lang zijn. En voor mijn vrouw ook

 
 
 
Transvirtuoos

Humor, ironie. Een korte dialoog over een transvirtuoos. Iemand die gelooft dat hij op enig moment virtuoos gaat worden

 
 
 

Opmerkingen


  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2022 door Janad. Met trots gemaakt met Wix.com

bottom of page